Praca: Paid Internship in Administrative Business Process Digitalization


Paid Internship in Administrative Business Process Digitalization
Employment based in Switzerland at Cemex Innovation Holding ag, Brügg BE;
Yearly internship program from August 2025 till July 2026
Position purpose

 

Within Cemex’s Global Development areas, Business Evolution Services (BES) team is responsible for constant evolution of business processes by identifying and addressing business opportunities, priorities & requirements on a global scale and by continuously defining and implementing improved business processes and digital solutions. The team enables comprehensive strategies of Commercial, Supply Chain and Operations Development by driving strategic programs & projects, helping achieve their goals and monitoring respective KPIs. The position will thus provide a general level of visibility to Cemex global/regional business processes.

 

Activities:
  • Support specific Business Process Management (BPM) and Portfolio/Project Management activities;
  • Consolidate process documentation to maintain business process inventory;
  • Support/Execute business process mapping and modeling activities;
  • Support BPM training content creation and templates update;
  • Create/modify existing reports or dashboards to current Process & IT needs;
  • Support BPM Program in communication/marketing materials definition;
  • Support business metric analysis and improvement;
  • Monitor BPM adoption and support BPM program metric reporting;
  • Support business analysis for Robotic Process Automation or Process mining activities;
  • Assist in the development of business cases to support implementation of BPM solutions;
  • Perform on demand research on latest technologies, methodologies. 
Our requirements:
  • Knowledge of spoken and written English at least B2 level;
  • Student status;
  • Strong data analysis and manipulation skills;
  • Proficient/Expert Excel User (Excel formulas: i.e. Vlookups and if-statements; all Pivot Table functionality, including creation of-calculated items/fields as well as ability to link pivots to multiple data sources outside of Excel;
  • Proficient user of Microsoft Share Point and Office 365 suite (Power Point, Outlook, Word, Project, etc.);
  • Passion for technology and aware of latest process automation trends: Robotic Process automation; Low Code Automation etc.;
  • Basic Customer experience improvement and Customer/User Journey mapping knowledge;
  • Basic Project management knowledge and/or experience as project team member;
  • Not a requirement but desirable: knowledge and keen interest in Business Process management concepts and/or previous experience in process mapping(Visio) and process modelling using BPM Platforms and BPMN notation(i.e., Signavio, Adonis, Aris, Bizagi or others);
  • Documents required for application in English: Personal CV, personal letter of motivation;
  • European Passport or ID (Swiss law requirement);
  • Documents nice to have: professor’s letter of recommendation, validation of English fluency.
What can you gain?
  • Monthly salary;
  • Assistance with accommodation upon arrival in Switzerland;
  • 2 weeks vacations per every six months;
  • The student can use the topic of his research internship experience to write his thesis after the conclusion of his internship and together with his thesis advisors, can also publish an article on a refereed journal;
  • Development of your technical and soft skills through mentoring and feedback;
  • Enhancement of your resume and portfolio with real-world projects and achievements.
APLIKUJ TERAZ

Młodszy Specjalista ds. administracji

Zakres obowiązków: Nadzorowanie dokumentacji w firmie, Usprawnianie przepływu informacji, Wsparcie w obsłudze księgowo-kadrowej, Tworzenie prezentacji, Realizacja wyznaczonych zadań i celów. Wymagania: Biegłość w MS Office, Dobra organizacja pracy, Umiejętność priorytetyzacji zadań, Znajomość języka angielskiego lub...

Pracownik ds. Dokumentacji Ekspedycji

Zarządzanie dokumentacją działu ekspedycji. Prowadzenie rejestrów dokumentacji PZ i WZ (waga). Obsługa systemu magazynowo-księgowego. Weryfikacja i opisywanie dokumentów księgowych. Kontrola kosztów oraz wdrażanie działań optymalizacyjnych w procesie ekspedycji. Współpraca z innymi działami w firmie. Awizacje i kontakt z...

Młodszy specjalista ds. administracji

Zakres obowiązków: Nadzór nad obiegiem dokumentów przychodzących i wychodzących, Zapewnienie płynnego przepływu informacji w organizacji, Współpraca z CUK w zakresie bieżącej obsługi księgowo- kadrowej, Przygotowywanie prezentacji, Odpowiedzialność za realizację wyznaczonych celów i zadań. Szukamy Ciebie jeśli: Masz...

Specjalista / Specjalistka ds. administracyjnych

Twój zakres obowiązków: Bieżąca obsługa spraw administracyjno-handlowych (m.in. przygotowywanie ofert, umów, przygotowywanie wniosków i pism do urzędów z zakresu działalności spółki), Przygotowywanie raportów, zestawień, Współpraca z firmami transportowymi, Wystawianie kart BDO, Prowadzenie ewidencji opadów BDO,...

Recepcjonistka / Recepcjonista

Główne zadania: kierowanie przepływem Klientów i udzielanie ogólnych informacji, prowadzenie dokumentacji recepcyjnej - grafik serwisowy, obsługa poczty recepcyjnej, obsługa telefoniczna rozmów przychodzących i wychodzących, wynajem samochodów zastępczych dla serwisu obsługa kasy fiskalnej, telefoniczna obsługa klienta...