Praca: Starszy specjalista


Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 158736

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa
  • gotowość do krajowych lub zagranicznych wyjazdów służbowych 
  • zagrożenie korupcją
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • użytkowanie sprzętu biurowego
  • praca siedząca przed komputerem z monitorem ekranowym
  • budynek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych, odpowiedniej szerokości drzwi, braku progów na ciągach komunikacyjnych i do pomieszczeń biurowych, wyłożenie na ciągach komunikacyjnych wykładziny antypoślizgowej, dostosowanie toalet, platformy przyschodowe zamontowane są przy schodach wewnętrznych prowadzących z holu głównego na korytarze parteru
  • budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ze względu na korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami

Zakres zadań

  • przygotowuje i przeprowadza w ramach KPO: kontrole systemowe w jednostkach wspierających, kontrole wykonania, w szczególności realizacji stopnia osiągnięcia wskaźników inwestycji, kontrole na miejscu przedsięwzięć realizowanych przez ostatecznych odbiorców wsparcia, kontrole reform i kamieni milowych, w procesie legislacyjnym i poza legislacyjnym, z wykorzystaniem aplikacji e-Kontrole oraz w stosownych przypadkach - systemu ARACHNE;
  • współuczestniczy w opracowaniu analizy ryzyka, przygotowaniu programu kontroli, sporządzaniu analizy przedkontrolnej w ramach planowania kontroli programów pomocowych finansowanych przez UE, w tym w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 (dalej PROW 2014-2020), Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (dalej PS WPR 2023-2027);
  • współuczestniczy w przeprowadzaniu kontroli w ramach programów pomocowych finansowanych przez UE, w tym PROW 2014-2020, PS WPR 2023-2027, w tym w sporządzaniu dokumentacji z przeprowadzonych kontroli, sporządzaniu projektów wystąpień pokontrolnych, wystąpień pokontrolnych, kart monitoringu zaleceń pokontrolnych;
  • przygotowuje we współpracy z komórkami organizacyjnymi MRiRW realizującymi zadania KPO harmonogram kontroli reform realizowanych przez Ministerstwo i jego aktualizację;
  • bierze udział w procesie opracowywania oraz aktualizacji polityki w zakresie zwalczania nadużyć finansowych, korupcji i konfliktu interesów w ramach KPO oraz współpraca z departamentami w zakresie identyfikacji ryzyka nadużyć finansowych w ramach KPO;
  • gromadzi i analizuje dane zawarte w sprawozdaniach z realizacji PROW 2014-2020, PS WPR 2023-2027 oraz KPO, w celu wykorzystywania ich do planowania i przeprowadzania kontroli przez Departament Kontroli i Audytu oraz uczestniczy w opracowaniu i aktualizacji procedury realizacji kontroli w ramach KPO;
  • współpracuje z komórkami organizacyjnymi MRiRW wykonującymi zadania Instytucji Zarządzającej PROW 2014-2020, Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, oraz komórkami organizacyjnymi MRiRW realizującymi zadania Krajowego Planu Odbudowy, w zakresie planowania i przeprowadzania kontroli.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • 2 lata stażu pracy w administracji publicznej
  • Znajomość przepisów ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość standardów kontroli
  • Znajomość przepisów prawa unijnego oraz krajowego w zakresie wdrażania programów unijnych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: wyższe z dziedziny nauk rolniczych lub o kierunku ekonomia lub o kierunku administracja lub o kierunku prawo lub studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych lub funduszy europejskich
  • Rok doświadczenia w pracy w obszarze kontroli lub audytu
  • Znajomość zagadnień PS WPR 2023-2027
  • Znajomość przepisów prawa zamówień publicznych
APLIKUJ TERAZ

Specjalista / Specjalistka ds. prawno-administracyjnych i zamówień publicznych

Zakres obowiązków: Znajomość z obowiązujących aktów normatywnych, Monitoring obowiązujących przepisów dotyczących działalności Muzeum i informowanie przełożonych o zmianach w tym zakresie, Udzielanie informacji w zakresie obowiązujących przepisów, Wykonanie analiz prawnych i sporządzanie opinii prawnych, Monitoring...

Specjalista w Biurze Zarządu

Zakres zadań podstawowych: merytoryczna i formalna obsługa dokumentacji na szczeblu komórki organizacyjnej Biura Zarządu, w tym aktów zawierających regulacje wewnątrzorganizacyjne, udział w komisjach merytorycznych powoływanych w danym obszarze tematycznym, sporządzanie projektów pism, umów, analiz i zestawień zarządczych,...

Pracownik biurowy - Sekretarz szkoły

Opis stanowiska Tworzenie i realizowanie strategii marketingowej Profesjonalny dobór rozwiązań do potrzeb klientów Realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych i planowanie aktywności wobec klientów Pozyskiwanie oraz stała współpraca z klientami w zakresie doradztwa, sprzedaży usług edukacyjnych Współpraca z grafikami pod...

Specjalista / Specjalistka ds. Administracyjnych

Opis stanowiska : opracowywanie dokumentacji szkoleniowej do realizowanych usług, archiwizacja danych, współpraca z dotychczasowymi klientami oraz działania na rzecz pozyskania nowych, tworzenie dokumentów finansowych w ramach procesu realizacji usług, aktualizacja treści na stronie www, w mediach społecznościowych i na...

Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. obsługi i monitorowania przekazów

Aktywna obsługa i stałe monitorowanie systemu elektronicznych przekazów. Koordynacja procesu elektronicznego przydzielania i odbioru przekazów przez punkty. Realizacja dyspozycji składanych przez nadawców przekazów oraz pełna obsługa zwrotów. Obsługa zapytań klientów dotyczących statusu realizacji przekazów oraz...